سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین عکس های علمی سال 2007

سلام به همه ی دوستان به خصوص خانوم ها و آقایون مهندسی شیمی

حتما می گویید این مطلب هیچ ربطی به مهندسی شیمی نداره البته درست فکر کرده اید اما برای روتین نشدن مطالب وب لاگ بد نیست سری هم به دیگر زمینه های علم بزنیم.البته این مطلب می تونه بیشتر قابل توجه کسانی باشه که به عکاسی علاقه دارند.

نشنال جئو گرافیک بهترین عکس های علمی سال 2007 رامعرفی کرده است.فکر می کنم کمتر کسی بتواند صرفا با دیدن عکس ها بفهمد عکس ها از چه چیزی گرفته شده اند.

 

1_461.jpg

عکس بالا یک عکس جالب از یک جلبک دریایی است که نشان می دهد چگونه ساده ترین ارگانیسم ها می توانند،پیچیدگی قابل توجهی داشته باشند.

عکس بالا یک خزه ایرلندی است که یک خزه معمولی قرمز در اقیانوس اطلس محسوب می شود.از این خزه ها موادی استحصال می شود که برای غنی کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

عکاس این عکس آندره اتسن از دپارتمان گیاه شناسی و مهندسی کشاورزی دانشگاه مریلند است و موفق شده با این عکس که برای گرفتن آن تنها از نور طبیعی استفاده کرده است،جایزه اول عکاسی علمی و تصویر برداری مهندسی سال 2007را ببرد.این جایزه هر ساله از سوی بنیاد علمی علوم به عکسی داده می شود که مفاهیم و اطلاعات علمی پیچیده را توضیح دهد.

 

2_461.jpg

در نگاه اول عکس بالا مثل یک حشره عجیب به نظر می رسد،ولی این عکس در واقع سی تی اسکنی است که ساختمان های حساس داخل بینی انسان را نشان می دهد.در این عکس شما می توانیید سینوس های کنار بینی را ببینید.سینوس ها،حفراتی پر از هوا در داخل جمجمه هستند،همین سینوس ها هستند که در بیماران مبتلا به سینوزیت باعث درد و رنج می شوند.این عکس از یک خانم 33ساله چینی مبتلا به بیماری تیروئید گرفته شده است.

 

3_461.jpg

اما،عکس بالا را یک فارغ التحصیل رشته مهندسی و یک شیمی دان دانشگاه هاروارد گرفته اند.آنها لحیم گداخته را وارد مدارهای ظریف سیلیکونی کرده اند،بعد از سرد شدن لحیم،سیم انعطاف پذیری ایجاد شده که می تواند به آسانی تا شود و گره بخورد و در عین حال جریان الکتریسیته رااز خود عبور دهد.

 

4_461.jpg

و آخرین عکس  از یک انیمیشن سه بعدی گرفته شده است و نشان می دهد که چگونه نیکوتین پایانه های عصبی را تحریک می کند تا ایمپالس های عصبی را به مرکز لذت مغز بفرستد.

نظرات شما دوستان می تواند ما را در هر چه بهتر کردن وبلاگ یاری دهد.

 



کلمات کلیدی :